Köpvillkor Glada Sköldpaddan
Det finns ingen minimigräns beträffande antal artiklar eller pris. Samtliga priser inkluderar moms om inte annat uttryckligen anges.
Leveransvillkor och fraktkostnader (om du bor utomlands, vänligen kontakta mig för din order på malin@gladaskoldpaddan.se).
Leveranser sker med Posten A-post. Beräknad fraktkostnad visas i varukorgen när du lagt i en eller flera varor. I kassan visas den totala fraktkostnaden för din order.
Leveranstid
Leveranstiden för varor i lager är normalt 1-3 vardagar (postens leveranstid tillkommer. Jag garanterar dock inte att varorna kommer fram inom angiven leveranstid då oförutsedda förseningar kan uppstå. Jag lämnar ingen kompensation för olägenheter som kan uppstå vid eventuella förseningar.
Betalningsvillkor
Säker kortbetalning
Det går bra att betala med PayPal. Vi PayPal kan du även betala med ditt kort utan att ha ett PayPal-konto. Det går även att betala via faktura. Hör av dig till mig om du önskar faktura. Fakturan förfaller efter 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 8% över gällande referensränta.
Jag levererar inte mot postförskott.
Allmänt
Dessa generella köpvillkor gäller produkter med leverans inom Sverige. För leverans utanför Sverige gäller andra villkor för exempelvis betalning och fraktavgift.
Glada Sköldpaddan reserverar sig för slutförsäljning, förseningar, tekniska problem, framflyttning av releasedatum och felaktig pris eller artikelinformation. Butiken förbehåller sig rätten till prisändringar utan föregående avisering. Därtill förbehåller vi oss rätten att stryka beställningar.
Genom att registrera sig för ett konto eller slutföra en beställning i webbshoppen accepteras köpvillkoren.
Priser och betalning
Priserna på mina produkter anges i svenska kronor inklusive moms. Priset som var aktuellt vid beställningstillfället är det som gäller oavsett om priset går upp eller ned efteråt.
Du som är privatkund och bor inom EU betalar svensk moms medan du som är privatkund och bor utanför EU inte betalar svensk moms. Utländsk företagskund inom EU debiteras svensk moms i de fall denne inte har uppgivit ett korrekt momsregistreringsnummer. Företagskund utanför EU debiteras inte svensk moms.
I kassan kan man se det totala priset inklusive moms och eventuell fraktkostnad.
Ångerrätt och retur
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt (räknat från att du mottagit produkten) enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Du har ingen returrätt på livsmedelsprodukter samt kroppsnära produkter. Returnerar du en oanvänd vara med obruten förpackning inom 14 dagar återbetalas hela beloppet. Om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning att göras. Du som kund står själv för returkostnaden.
Om du vill åberopa din ångerrätt ska du meddela mig detta inom 14 dagar från det att du mottagit produkten. Efter att du utövat din ångerrätt ska du utan dröjsmål och senast inom 14 dagar skicka tillbaka produkten till mig. Viktigt att du paketerar returen väl och märker den med ”retur” och ditt namn och ev. ordernummer. Vid ångrat köp behöver du inte ange anledning, men det hjälper mig om du vill skriva varför du returnerar.
Du betalar själv för frakten tillbaka och returnerar till följande adress:
Glada Sköldpaddan
Lidkroken 6
572 50 Oskarshamn
Hur vi hanterar personuppgifter kan du se i vår integritetspolicy - klicka här
Policy för kakor - cookies kan du se här - klicka här
Reservationer
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och utgående varor.
Trygg hos oss
Vi följer lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, samt konsumentverkets och allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Vi hoppas att du ska känna dig trygg och trivas som kund hos oss. Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst med frågor om order, villkor eller produkter.